Verslag streetfishingwedstrijd Franeker

Zondag, 6 oktober 2019

Zondag 6 oktober is door de Deinende Dobber voor de derde keer een streetfishingwedstrijd in Franeker georganiseerd.

Deze wedstrijd wordt gesponsord door de Korenaar. Om 9 uur werd er verzameld in de Franeker Poort waar de koffie en een lekkere gevulde koek klaar stond. Deze keer waren er 16 deelnemers maar door een ziekmelding en doordat een deelnemer niet kwam opdagen ging de wedstrijd met 14 man van start. Na de uitreiking van het reglement en de vangstformulieren gingen de vissers hun geluk beproeven. Dit jaar zijn we 7 weken eerder gaan vissen en met succes want de vangsten waren behoorlijk groter dan voorgaande jaren. Het weer was goed al stond er wel een koude wind. Ook bleek dat geluk een grote rol speelde. Hendrik Beverwijk wist tijdens de wedstrijd slechts 1 baars van 39 cm te vangen maar na de prijsuitreiking ving hij in een half uur 5 snoekbaarzen. Ook vingen drie deelnemers op dezelfde lokatie in drie kwartier 2 snoeken en 2 snoekbaarzen en werd er nog een mooie snoek verspeeld. In totaal zijn er 32 baarzen, 13 snoek-baarzen en 9 snoeken gevangen. Om 15.30 werd er weer verzameld in de Franeker Poort en na de warme chocolademelk en koffie werd de uitslag bekend gemaakt en konden de winnaars hun prijzen uitzoeken. Door de royale bijdrage van de Korenaar waren er 10 prijzen beschikbaar

De uitslag:

1eRuud de Boer 6 baarzen en 5 snoeken2,86 mtr
2eRonald Schat 3 baarzen en 6 snoekbaarzen2,67 mtr
3eSiem Vos7 baarzen en 1 snoek1.77 mtr
4eArjen Dijkman5 snoekbaarzen1,68 mtr
5eErik Adema5 baarzen en 1 snoek1,36 mtr
6eMarcel Schaaf6 baarzen0,92 mtr
7eTjeerd D. Terpstra1 baars en 1 snoek0,80 mtr
8eHendrik Beverwijk1 baars0,39 mtr

Jeugd
1eMike Breidenbach2 snoekbaarzen1,33 mtr
2eVincent Gerlofsma1 snoek0,66 mtr
3eSem Lemstra3 baarzen0,33 mtr

De overige deelnemers hebben helaas geen vis kunnen verschalken. We mogen tevreden zijn over deze geslaagde dag en gelet op het enthousisame van de deelnemers komt deze wedstrijd in 2020 zeker weer op de wedstrijdagenda.