Verslag roofvismiddag jeugd 24-11-2018

Zaterdag, 24 november 2018

Zaterdagmiddag 24 november is in Sint Annaparochie de jaarlijkse roofvismiddag voor de jeugd gehouden.

Ondanks de persoonlijke mails, publicatie op de website, facebook en de diverse posters waren er maar twee aanmeldingen. Vanwege de intocht van Sinterklaas was de verzamelplaats, eetcafe ”de Smalle Kant” moeilijk bereikbaar maar toch was iedereen op tijd. Na een drankje kregen de deelnemers een pet, wat spinners en shads en gingen we naar de waterkant. Op diverse manieren is getracht een roofvis te verschalken. Met diverse pluggen en spinners werd het water afgevist maar zonder resultaat. De begeleiders gooiden zelf ook een hengel uit en zij slaagden erin een paar snoekjes te vangen. Hierdoor konden Vincent en Ytzen oefenen in onthaken en het toepassen van de kieuwgreep. Tijdens het vissen werden we nog verblijd met een oliebol een kregen we van de pieten nog wat pepernoten. Na 2 uur
gingen we terug naar het eetcafe waar nog wat werd gedronken. Volgend jaar moeten we de middag misschien in de vorm van een wedstrijd met mooie prijzen organiseren waardoor er meer deelnmers komen.

Bekijk de foto's van deze middag hier