Uitslag 6e bekerwedstrijd 22 september 2018

Maandag, 1 oktober 2018

Op zaterdagmorgen 22 september is de zesde bekerwedstrijd van de zomercompetitie gevist van HSV de Voorn, HSV De Deinende Dobber en HSV Ons Genoegen.

De vislocatie was het Prinses Margrietkanaal bij Oude Schouw. Het was droog en bewolkt weer met een stevige wind van opzij. Later in de ochtend kwam de zon erbij. Er is goed gevangen, vooral in de A-klasse. Anne Dirk van Assen wist de andere vissers ver voor te blijven en werd winnaar in de A-klasse met 19.924 gram. In de B-klasse won Gerard vd Kooi met 8.450 gram, ook een respectabel gewicht. De vangst bestond hoofdzakelijk uit brasem. Dat de zwartbekgrondel (een exoot uit Bulgarije) ook al tot hier is doorgedrongen bewees Rob den Boer, hij ving er 10 stuks. De uitslag was als volgt:

A-klasse:
1) Anne Dirk van Assen, 19.924 gram
2) Freerk van Duinen, 12.974 gram
2) Piet Topma, 9.748 gram
4) Frans Temme, 9.029 gram
5) Harrie Olde Olthof, 6.304 gram
6) Bert Dorenbos, 5.607 gram
7) Klaas Bakker, 3.285 gram
8) Wil Bakker, 2.536 gram
9) Albert Abbink, 1.604 gram
10) Rob den Boer, 1.402 gram

B-klasse:
1) Gerard vd Kooy, 8.450 gram
2) Rob Ras, 6.063 gram
3) Rene de Jong, 3.731 gram
4) Roan de Jong, 1.619 gram
5) Ruud de Boer, 1.449 gram
6) Tonny Landskroon, 832 gram
7) Teake Wielinga, 0 gram

Bekijk hier de foto's van de wedstrijd.

Voor de vissers die meegedaan hebben aan de wedstrijden wordt binnenkort een slotavond georganiseerd in zorgboerderij Slachtehiem. Voor meer informatie kunt u de website van uw hengelsportvereniging raadplegen.