Viscompetitie de Lytse Fisker 2018 afgelopen

Vrijdag, 21 september 2018

12 september werd de laatste wedstrijd gevist

Er waren 8 vissertjes.

Durk Hylke Herrema viste voor het eerst mee. Hij had nog nooit gevist en wist toch maar mooi even 10 vissen te vangen.
De enige “vrouw”, Rixt, was ook weer van de partij. Ze ving net als vorige keer alweer 16 vissen. In het vorige verslag had ik Rixt een verkeerde achternaam gegeven . Ze heet toch echt Vroon van achternaam. Met zo’n naam moet je wel talent hebben want Ytsen Vroon werd met overmacht kampioen dit jaar. Ook de laatste wedstrijd wist hij te winnen.
Sam Lindeboom viste zijn beste wedstrijd van dit jaar. 16 vissen. Het was halverwege wel even spannend toen een grote brasem van 38 centimeter zijn haakaas vond. Een kromme hengel was het resultaat.
Dries werd 2e deze avond. Ook hij kreeg te maken met een hoepelkromme hengel. Na een spannende dril, gleed een brasem van 48 centimeter in het net. Het was de grootste vis van de competitie en leverde een dik verdiende mooie beker op.
2e in de competitie werd Jacob Terpstra. Als hij de eerste 2 wedstrijden niet voor de winkle picker had gekozen dan had er misschien nog meer in gezeten. Want met de picker ving hij wel grotere vissen maar geen grote aantallen. Al doende leert men. Simen was de laatste avond in een spannende strijd verwikkeld met Dries om de derde plaats. Ze stonden bij aanvang gelijk in punten. En, hoe is het mogelijk, ze vingen allebei 22 vissen. De ene op de eerste plek naast de kopstek en de andere de eerste plek naast de staartstek. Simen ving over de hele competitie meer vissen. Dat maakte hem de nummer 3.
Arjen werd in het eind klassement 5e. Elke wedstrijd heeft hij heel goed gevist. Voor een plaats bij de beste 3 moet je soms ook een beetje mazzel hebben. Volgend jaar “der weer plat voor”, Arjen. Het was een gezellige laatste avond. Dat kwam mede door alle ouders die erg behulpzaam waren met onthaken, aanmoedigen en tuigjes uit de knoop halen. De moeders en vaders waren net zo fanatiek bezig met vissen als hun kroos. Misschien kunnen we volgend jaar een vader en moedercompetitie starten.

Wat is het toch leuk om met elkaar te vissen. Bestuursleden van de Deinende Dobber die lopen te organiseren, adviseren, helpen en redderen. Kinderen die met plezier aan het vissen zijn. Ouder die er voor zorgen dat kinderen op tijd aanwezig zijn en dat de spullen in orde zijn. Het allerbelangrijkste is het plezier wat iedereen beleeft op een visavond.

We sloten af met de prijsuitreiking onder genot van een frisdrankje en een zakje chips.
Voor de nummers 1, 2 en 3 en voor de visser met de grootste vis was er een beker. Verder kreeg iedere visser een tas met hengelport spulletjes en werden er nog wat, door Ruud beschikbaar gestelde, visspullen verloot.

Binnenkort houden we nog een roofvisdag voor de jeugd en we kijken nu al uit naar de competitie
van 2019.

Bekijk hier meer foto's van de slotwedstrijd