Verslag van de 5e jeugd viswedstrijd van de Lytse Fisker

Dinsdag, 11 september 2018

Woensdagavond 5 september konden we na een lange vakantiestop weer vissen.

Iedereen wist nog hoe het moet want er is in een wedstrijd nog niet zoveel vis gevangen dit jaar. Met zijn allen vingen we maar liefst 147 vissen. Dit werd mede mogelijk door nieuwkomer en talent Rixt Westra. Haar broer, Simen, beloofde haar tien euro als zij meer wist te vangen dan hij. Simen won het net aan van zijn zusje met 1 vis verschil. Sam Lindeboom kon de vorige 2 wedstrijden niet meedoen maar viste nu zijn persoonlijk record van 15 vissen. Jacob Terpstra deed met 28 vissen goede zaken. Hij klom op naar de 2e plaats in de competitie. Hij wordt op de voet gevolgd door Simen Westra en Dries Groenewoud. Zij hebben allebei 19 punten. Arjen Westra had zoals elke wedstrijd weer 4 punten. Goed gevist, Arjen. Met 22 punten in totaal kan hij Simen en Dries nog inhalen. Ytsen Vroon was alweer de winnaar met maar liefst 31 vissen. Misschien komt het door de zelf bedachte geheime toevoeging aan zijn lokvoer.

De tussenstand is als volgt:

Volgende week is de laatste wedstrijd en de prijsuitreiking.

Bekijk hier de overige foto's van de wedstrijd