Slachtemaraton 2017

Dinsdag, 22 augustus 2017

MIDLUM. Op zaterdagmorgen 19 augustus hebben de gezamenlijke visclubs de Slachte Marathon gevist. De wedstrijd werd georganiseerd voor de leden van HSV de Voorn, HSV De Deinende Dobber en HSV Ons Genoegen en er werd gevist van ‘s morgens 7.00 uur tot ‘s avonds 19.00 uur. Er waren 11 deelnemers en het wedstrijdwater was het van Harinxmakanaal bij Ungabuurt, Midlum. Er werd gevist in twee vakken, vak A en vak B. De wedstrijd werd gesponsord door Klaas Bakker van recreatieboerderij Slachtehiem te Lollum/Arum. Het was goed visweer, maar het regende wel af en toe. De meeste vis werd op korte afstand gevangen en bestond hoofdzakelijk uit kleine vis. Brasem werd er bijna niet gevangen.
In de B-klasse versloeg Remco Dorenbos zijn vader Bert Dorenbos met een gering verschil en werd hiermee winnaar in de B-klasse. In de A-klasse hadden vier vissers vrijwel hetzelfde vangstgewicht, maar won Albert Abbink met een zeer klein verschil. In totaal is door de 11 vissers 114 kg vis gevangen, wat best een goed vangstgewicht is. Na de weging hebben de vissers gezamenlijk gegeten bij het restaurant met de grote M. te Midlum. De uitslag is als volgt:

A-klasse:
1) Albert Abbink,         13.858 gram